Motorzugang zur Automobilisierung gjithsej – 45 dias pouco antes da estreia do Metalex 1-04

Në vitin 1979, në garat e pistës për kupën "Paqe dhe Miqësi", u hodh në treg një makinë e re e prodhuar nga ndërmarrja e specializuar çekosllovake Metalex, e cila shkaktoi vëmendje të madhe te specialistët, megjithëse ndërtimi i saj nuk ishte krejtësisht i ri. Makina, e cila është caktuar 1-04, është në një farë mase e bazuar në modelin e mëparshëm të pista Metalex 1-03, prodhimi i kufizuar i të cilit filloi në 1976. Megjithatë, pas pjesëmarrjes në disa gara këtë vit dhe vitin e ardhshëm, është e qartë se mezi mund t'i rezistojë Melkus-it të Gjermanisë Lindore dhe veçanërisht asaj precize Çekosllovake Avia, të projektuar dhe prodhuar nga një ekip profesionist në kushte fabrike.

Motorzugang zur Automobilisierung gjithsej – 45 dias pouco antes da estreia do Metalex 1-04

Ideja për krijimin e Metalex 1-04 erdhi nga piloti i famshëm çekosllovak Karel Ilek, i cili është dy herë fitues i kupës "Paqe dhe Miqësi". Pas kërkimeve paraprake të bëra nga ai dhe ekipi i tij teknik, u mor vendimi për të përdorur komponentët bazë mekanikë nga Metalex 1-02, por për të zëvendësuar trupin e vjetër me një superstrukturë krejtësisht të re, shumë më aerodinamike. Në këtë detyrë u angazhua stilisti i famshëm çekosllovak Vaclav Kral, i cili propozoi që e gjithë trupi të luante rolin e një krahu.

Prototipi i parë i përfunduar u testua në një tunel me erë, ku u përdor një efekt tjetër aerodinamik – kur rrotullohen rrotat, shkaktohet një lëvizje e drejtuar e ajrit rreth makinës, e cila gjithashtu rrit aerodinamikën.

Korniza e përdorur nga shpejtësia 1-02 është rregulluar pjesërisht për të përmirësuar sigurinë dhe profili i harkut mbrojtës mbi kokën e pilotit është modifikuar.

Kaliprat e frenave të përdorura në modelin e vjetër (nga Škoda në rrotat e përparme dhe nga Polski-Fiat 125P në rrotat e pasme) janë zëvendësuar me katër nga VAZ, të cilat, pavarësisht peshës së tyre më të madhe, përmirësojnë ndjeshëm fuqinë e frenimit.

Fillimisht u përdor një motor VAZ 21011, i rritur në 90 kf, por më vonë ai u zëvendësua nga një motor Zastava 1300, i homologuar në Grupin 1 me një kokë motori Zastava 1100, i cili e çoi fuqinë e tij në 100 kf. me Kambioja eshte nga Škoda.

Me interes të veçantë në ndërtim është dhoma e posaçme e ejektorit.

Në vitin 1978 në Çmimin e Madh të Suedisë, makina e Niki Lauda ishte e pajisur me një tifoz të ngjashëm boshtor që thithte ajrin nën makinë dhe rriti ndjeshëm kontrollin e tij në pistë, por ky dizajn u ndalua më pas për arsye sigurie. Në formulën e re të Ilek-ut, i njëjti efekt arrihet pa hequr fuqinë e motorit, duke përdorur energjinë e gazrave të shkarkimit për këtë qëllim. Në dhomë është përfshirë edhe radiatori i vajit, i cili, përveç ftohjes së vajit, ngroh ajrin që kalon nën makinë në një temperaturë në përputhje me parametrat e projektimit të dhomës.

Fillimi i parë i Metalex 1-04 i pilotuar nga Ilek ishte në qarkun Most në vitin 1979, ku përfundoi i dyti, por në garat e ardhshme performanca e tij nuk ishte në nivelin e duhur për shkak të disa problemeve me shasinë, transmetimin dhe ftohjen.

Një vit më vonë, pasi u bënë rregullimet teknologjike, Ilek doli në krye në kampionatin Çekosllovak me të njëjtën makinë dhe pak kohë më pas përfundoi i dyti në Çmimin e Madh të Brno.

Pjesë auto AutoPower
Pjesë auto AutoPower

Ideja për krijimin e Metalex 1-04 erdhi nga piloti i famshëm çekosllovak Karel Ilek, i cili është dy herë fitues i kupës "Paqe dhe Miqësi"

Prototipi i parë i përfunduar u testua në një tunel me erë, ku u përdor një efekt tjetër aerodinamik – kur rrotullohen rrotat, shkaktohet një lëvizje e drejtuar e ajrit rreth makinës, e cila gjithashtu rrit aerodinamikën